Zakup okien to istotny element podczas budowy i remontu domu lub mieszkania. Pragniemy zapewnić Ci pełne wsparcie zarówno przy wyborze stolarki okiennej, jak i po jej zakupie. Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie zestaw przydatnych informacji. Dowiesz się, w jaki sposób zamówić okna i jak przebiega proces realizacji zamówienia. Poznasz również rekomendowane przez nas sposoby montażu oraz sprawdzone zasady pielęgnacji i konserwacji produktów. Ponadto przybliżymy informacje na temat gwarancji i możliwości jej przedłużenia, wsparcia technicznego oraz zgłaszania ewentualnych reklamacji.    

  • Jak prawidłowo wymierzyć okna?

    Aby odczytać prawidłowe wymiary, potrzebne do zaprojektowania domu czy też zamówienia nowej stolarki, należy postępować zgodnie z kilkoma wskazówkami. Polecamy by spróbować zdjąć pomiar jeszcze przed pierwszą wizytą w Salonie okien. O tym jak prawidłowo wymierzyć okna przeczytasz poniżej.

    Prawidłowe wymierzenie okna jeszcze przed samym zakupem jest jedną z ważniejszych czynności decydujących o zachowaniu jego pełnej funkcjonalności. Okno powinno mieć wymiary, które umożliwią jego prawidłowe ustawienie i wypoziomowanie. Należy zachować odpowiedni luz montażowy pomiędzy oknem a ścianą, adekwatny do typu konstrukcji ściany (budynki szkieletowe, modułowe, budynki z bala) oraz do materiału z którego będą wykonane okna.

    Zgodnie z instrukcją

    Większość producentów zaleca wykonywanie pomiarów i montażu okien przez autoryzowane ekipy  montażowe. W tym przypadku inwestor ma gwarancję, że okno będzie prawidłowo osadzone w otworze okiennym z zachowaniem właściwych luzów montażowych, co pozwoli na bezpieczne i prawidłowe użytkowanie. W przypadku jednak, gdy inwestor decyduje się na samodzielne wykonanie pomiarów, warto by kierował się zaleceniami producenta odnośnie pomiarów zawartymi w instrukcji montażu okien.

    Szerokość luzu zależy od wielu czynników:
    • kolor okna (okna ciemne rozszerzają się bardziej pod wpływem temperatury - nie dotyczy to okien drewnianych),

    • materiał z którego jest wykonane (okno z PCV ma większą rozszerzalność cieplną niż okna drewniane)

    • wielkość okna (przy szerokości pow. 3 metrów, należy powiększyć luzy montażowe o ok 5 mm.

    W przypadku montażu okien w stanie surowym, w licu muru, najczęściej przyjmujemy, że okno powinno być o 2-3 cm węże i niższe od otworu. Dzięki temu uzyskujemy 10-15 mm luzu na prawidłowe osadzenie okna oraz uszczelnienie połączenia okna i ściany.

    Skrupulatność przede wszystkim!

    Trzeba pamiętać, aby pomiary przeprowadzić bardzo skrupulatnie – tj., szerokość i wysokość otworu sprawdzić w kilku miejscach. Warto sprawdzić również czy otwór ma równe przekątne, tzn. czy rzeczywiście jest prostokątem. W skrajnych przypadkach, gdy nie są zachowane pion i poziom, pomimo uwzględnienia luzów montażowych, okno może nie zmieścić się w otworze.

    Jeśli potrzebujesz pomocy fachowca!

    Jeśli mimo instrukcji nie czujesz się pewnie by samemu wymierzyć okna zamów u nas bezpłatny pomiar oraz konsultacje. Nasz specjalista przyjedzie do Ciebie na budowę w ustalonym terminie i zdejmie pomiar oraz podpowie jakie rozwiązania będą dla Ciebie najkorzystniejsze. Jeśli zdecydujesz się skorzystać z naszej oferty to mamy dla Ciebie kolejne dobre informacje! Proces zamówienia okien w naszych Salonach Sprzedaży jest szybki i bardzo prosty. Nie musisz się martwić, że Twoje okna mają nietypowy kształt i wymiar, bowiem w punktach marki Sokółka Okna i Drzwi, powstają okna na indywidualne, specjalne zamówienia Klientów. Ponadto posiadamy jeden z najkrótszych czasów realizacji zamówień na okna drewniane. Przekonaj się jak szybko spełnimy Twoje marzenia o pięknych i trwałych oknach!

  • Jak zamówić okna - proces zamówienia w pigułce

     

     

    Wszystkie nasze produkty wykonujemy na indywidualne zamówienie. Dzięki temu są zawsze dopasowane do konkretnego projektu i zgodne z Twoimi oczekiwaniami.

    Okna możesz zamówić na dwa sposoby:

    • Jeżeli najpierw chciałbyś zapoznać się z gamą produktową, podczas Twojej wizyty w salonie sprzedaży zaprezentujemy nasze produkty, a także przygotujemy wstępną ofertę cenową. Warto byś przed pierwszą wizytą pobrał, a następnie uzupełnił naszą chek listę. Pomoże w rozpoznaniu Twoich potrzeb i przyspieszy cały proces zakupu. Następnie dokonamy dokładnego pomiaru w Twoim domu lub mieszkaniu.

     

    • W drugim przypadku na początku przeprowadzamy bezpłatny pomiar oraz ustalamy szczegóły dotyczące montażu. Dopiero później umawiamy się w salonie, gdzie prezentujemy nasze produkty i sporządzamy ofertę cenową.

     

    Dane osobowe, które nam podajesz w celu przygotowania oferty lub przeprowadzenia pomiaru są bezpieczne. Spełniamy obowiązek informacyjny dotyczący zakresu, sposobu i podmiotu przetwarzającego dane zgodnie z RODO.

     

    Po ustaleniu szczegółów zamówienia uzgadniamy kwestie finansowe. Przy większych zleceniach będziemy mogli zaproponować Ci rabat. Następnie podpisujemy umowę. Rekomendujemy, aby zawsze zawierać ją w salonie sprzedaży. Umowa zaczyna obowiązywać dopiero od momentu złożenia podpisów przez każdą ze stron. Na tej podstawie będziemy mogli przekazać Twoje zamówienie do realizacji.

     

    Po wyprodukowaniu okien ustalimy dogodny dla Ciebie dzień montażu, uwzględniając przy tym warunki pogodowe. Zarezerwuj sobie ten dzień, abyś był obecny w trakcie wykonywania montażu. Na zakończenie następuje odbiór okien i prac montażowych. Dokonujesz go w obecności pracownika salonu lub członka ekipy montażowej. Potwierdzeniem obioru jest spisany i zatwierdzony przez obie strony protokół.  

  • Jak przygotować się do pierwszej wizyty w salonie

    Przed pierwszą wizytą w salonie proponujemy zapoznać się z naszą check listą. Warto ją pobrać, wydrukować i wypełnić, a następnie udać się do salonu. Pozwoli ona w pełni przygotować się do rozmowy z doradcą i bardzo przyspieszy etap rozpoznania Państwa potrzeb oraz skróci cały proces kupna.

  • Gwarancja 7+3*

    Standardowo nasze produkty objęte są aż siedmioletnią gwarancją na cały produkt z wyjątkiem:

     

    • powłoki lakierniczej, dla której okres gwarancji w przypadku obszarów w odległości powyżej 30km, od linii brzegowej morza gwarancja wynosi:

      • 3 lata na powłoki nieprzeźroczyste (kryjące);

      • 2 lata na powłoki z widocznym rysunkiem drewna (transparentne)

    • powłoki lakierniczej, dla której okres gwarancji w przypadku obszarów w odległości mniej niż 30km, od linii brzegowej morza gwarancja wynosi:

      • 2 lata na powłoki nieprzeźroczyste (kryjące);

      • 2 lata na powłoki z widocznym rysunkiem drewna (transparentne)

    • okuć, dla których okres gwarancji jest skrócony do 5 lat (lub do 3 lat w przypadku obszarów w odległości do 30 km od linii brzegowej morza).

     

    Dodatkowo dajemy Ci możliwość wydłużenia tego okresu o kolejne trzy lata, uwzględniając jednak wyżej wymienione wyłączenia. Wystarczy, że spełnione zostaną dwa warunki:

    • Pierwszy dotyczy montażu. Powinien on zostać wykonany jedną z dwóch metod - jako montaż warstwowy w murze bądź w strefie docieplenia przy zastosowaniu systemu illbruck Mowo. W obu przypadkach ważne jest to, aby prace montażowe powierzyć autoryzowanej ekipie. Ekipy montażowe posiadające naszą autoryzację zostały odpowiednio przeszkolone z zakresu poprawnego i nowoczesnego sposobu montażu stolarki drewnianej.

    • Drugi warunek, który trzeba spełnić, to wykonanie trzech odpłatnych przeglądów serwisowych - pierwszy po trzech, a kolejne po pięciu i siedmiu latach od daty montażu. Pozwolą one na bieżąco ocenić faktyczny stan stolarki, wykonać zabiegi kosmetyczne, zabezpieczające lub przeprowadzić niezbędne naprawy.  

     

    Pierwszy warunek można spełnić już przy zakupie okien, wybierając zalecany sposób montażu - odpowiednia informacja zostanie zawarta w umowie. Jeśli chodzi o przeglądy serwisowe, to chęć wykonania pierwszego przeglądu należy zgłosić drogą mailową na adres serwis@sokolka.com.pl

    Zgłoszenie powinno zawierać:

    • dane kontaktowe zgłaszającego,

    • adres, pod którym znajduje się zamontowana stolarka,

    • miejsce zakupu stolarki,

    • numer faktury zakupu,

    • numer zlecenia produkcyjnego z Karty Gwarancyjnej.

     

    Zgłoszenie powinno zostać nadesłane nie później niż trzy miesiące przed upływem trzech lat od daty z faktury końcowej, dotyczącej danego zamówienia.

    DO POBRANIA — Karta Gwarancyjna

    Warunki "Gwarancji 7+3*" na produkty Sokółka Okna i Drzwi obowiązują dla Umów podpisanych / zamówień złożonych od dnia 06.12.2018r. 

  • Montaż okien, nasza rekomendacja

    Okna i drzwi balkonowe Sokółka Okna i Drzwi są wyjątkowo energooszczędne i trwałe. By w pełni zachowały swoje właściwości, muszą zostać poprawnie zamontowane. Dlatego zalecamy, aby montaż został wykonany przez wykwalifikowaną ekipę, która posiada naszą autoryzację.

    Rekomendujemy dwa systemy montażu warstwowego okien: w świetle muru (system „illbruck i3”) oraz w warstwie ocieplenia (system „illbruck MOWO”) firmy tremco illbruck, z którą ściśle współpracujemy.

    Montaż okna w licu muru - system illbruck i3 

    Szczelny montaż w murze dwuwarstwowym, wykonuje się licując profil okna z zewnętrzną jego stroną, przy użyciu folii okiennych – zewnętrznej w funkcji bariery pogodowej umożliwiającej odprowadzanie wilgoci ze złącza oraz folii wewnętrznej, w funkcji bariery powietrznej i wilgotnościowej. Izolację cieplną i dźwiękową, stanowi tu pianka poliuretanowa, którą należy odpowiednio chronić by spełniała swą izolującą rolę w złączu okiennym. Alternatywą rozwiązania opartego o piankę i folię jest impregnowana, trójfunkcyjna taśma rozprężna – jeden produkt w trzech warstwach ocieplenia.  

    •    Zapobiega zimnym przewiewom i niekontrolowanej ucieczce ciepła
    •    Pozwala na zmniejszenie kosztów zużycia energii na ogrzewanie budynku
    •    Utrzymuje parametry izolacyjne okna w całym okresie jego użytkowania
    •    Poprawia komfort - cisza i zdrowe powietrze w pomieszczeniu (zniwelowane ryzyko wystąpienia plesni w strefach przyokiennych)
    •    W pełni kompatybilne ze sobą produkty w obrębie systemu
    •    Bezpieczne dla alergików wyroby z certyfikatem GEV-EMICODE (Niemcy)
    •    Liczne badania w Instytucie Techniki Okiennej ift-Rosenheim, wyróżnienie znakiem jakosci RAL
    •    Kompletny system zapewnia dostęp do rozwiązania właściwego dla każdej sytuacji montażowej
    •    Ochrona przez włamaniem - dostępna opcja montażu okna w klasach RC2 i RC3
    •    10-letnia gwarancja na szczelność złączy i komponentów montażowych.

    System i3.

    DO POBRANIA — Broszura illbruck i3 2019

     

    Montaż okna w płaszczyźnie ocieplenia - system illbruck MOWO

    illbruck MOWO to systemowe zamocowanie okna w warstwie ocieplenia z jednoczesnym uszczelnieniem złącza okiennego. W systemie tym stosuje się specjalne profile instalacyjne. Nie wymaga on użycia konsol ani pianki poliuretanowej. System ten umożliwia pełne zamknięcie otworu już po 24 godzinach. Gwarantuje on najwyższą energooszczędność, szczelność połączenia oraz ciszę, dzięki ponadprzeciętnej izolacji akustycznej.  

    •    Pierwszy na rynku, kompletny system montażu i uszczelnienia okien w warstwie ocieplenia budynku
    •    Możliwość osadzenia okna poza obrysem muru w zakresie od 35 do 200 mm
    •    Powtarzalny w montażu, a co za tym idzie efekcie końcowym - uzyskanej szczelności połączenia
    •    Dźwiękoszczelność złącza na poziomie 36dB, a w wariancie akustycznym systemu
    -    43dB dla zachowania parametrów okna o podwyższonej szczelności akustycznej
    (np. inwestycja przy trasie szybkiego ruchu)
    •    Możliwość adaptacji wnętrz w 24h po montażu okien, dzięki pełnemu zamknięciu otworu okiennego (rozwiązuje problem nieistniejącego jeszcze ocieplenia)
    •    Możliwość późniejszej wymiany okien bez uszkodzenia elewacji
    •    Bezpieczny- sprawdzony zarówno na małych jak i bardzo dużych inwestycjach w Europie
    •    Opatrzony znakiem jakości RAL- posiada liczne badania zrealizowane w Instytucie Techniki Okiennej ift-Rosenheim, potwierdzające właściwości użytkowe systemu zgodne z wytycznymi instrukcji RAL
    •    Nadzór doradców tremco illbruck nad projektem i realizacją montażu okien
    •    Ochrona przez włamaniem - opcje montażu okna w klasach RC2 i RC3
    •    5-letnia gwarancja na szczelność złączy i komponentów montażowych.

    System MOWO

    DO POBRANIA - Broszura illbruck MOWO 2019 

     

     

  • Konserwacja i regulacja

     

    Drewniane okna przez wiele lat będą pięknie wyglądały i sprawnie działały dzięki łatwym zabiegom pielęgnacyjnym i konserwacyjnym.

     Dwa razy w roku, najlepiej wiosną i jesienią, dokładnie oczyść okna. Ramy i ościeżnice umyj wodą z dodatkiem delikatnego detergentu. Myjąc przeszklenia zwróć uwagę, by płyn do szyb nie miał kontaktu z drewnem. Następnie zabezpiecz poszczególne elementy okna preparatami do konserwacji. Na ramy i ościeżnice nałóż emulsję pielęgnacyjną, uszczelki nasmaruj środkiem na bazie żywicy silikonowej, a okucia - specjalnym smarem. Przy okazji obejrzyj powłokę lakierniczą. Gdyby pojawiłyby się drobne pęknięcia lub odpryski, delikatnie wygładź powierzchnię papierem ściernym, a następnie nanieś odpowiedni lakier. Wszystkie preparaty do pielęgnacji i konserwacji kupisz w salonach sprzedaży Sokółka Okna i Drzwi.

     Warto też sprawdzić, czy okna płynnie otwierają się i zamykają. W razie potrzeby regulację okuć możesz wykonać samodzielnie według dołączonej instrukcji lub skorzystać z usługi odpłatnej regulacji, kontaktując się z nami przez najbliższy Salon Sprzedaży bądź bezpośrednio z działem serwisu.   

  • Serwis i reklamacje

    W trosce o Twój komfort zapewniamy kompleksowe wsparcie techniczne oraz profesjonalny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Jeśli potrzebujesz porady dotyczącej obsługi, pielęgnacji lub konserwacji okien czy drzwi tarasowych, nasi eksperci są zawsze gotowi służyć swoją fachową wiedzą i doświadczeniem. Na zlecenie możemy również przeprowadzać okresowe przeglądy techniczne, obejmujące ocenę stanu powłoki lakierniczej, konserwację i ewentualną regulację. W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt pod bezpłatnym numerem infolinii: 800 122 822, z tel. kom. +48 85 733 64 40. 
     

    Reklamacje należy składać w formie pisemnej na adres 16-100 Sokółka, ul. Lotników Lewoniewskich 1 z dopiskiem Serwis Sokółka Okna i Drzwi lub wysyłając e-mail na adres serwis@sokolka.com.pl

     

    Pismo reklamacyjne możesz również złożyć w miejscu zakupu produktu. Zgłoszenia należy dokonać w możliwie najkrótszym terminie od wykrycia wady wyrobu.

    Serwis gwarancyjny będzie świadczony po przesłaniu nam zgłoszenia reklamacyjnego  wraz z dowodem zakupu. Prawidłowe zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:

    • dane kontaktowe zgłaszającego (które będą traktowane jako oficjalna droga kontaktowa w związku ze zgłoszeniem),

    • adres, pod którym znajduje się zamontowana stolarka,

    • miejsce zakupu stolarki,

    • numer faktury zakupu,

    • szczegółowy opis wady,

    • dokumentację zdjęciową w sytuacji, gdy dokumentacja zdjęciowa uwidacznia wadę (nie dotyczy np. ciężko pracującego okucia).

Zapraszamy do Salonów Sprzedaży