1. Do kogo skierowana jest Polityka prywatności?
    1. Inwido S.A. z siedzibą w Konstancinie Jeziornej, właściciel marki „Sokółka Okna i Drzwi” („Sokółka”, „My”) przywiązuje szczególną uwagę do prywatności użytkowników korzystających ze strony internetowej www.sokolka.com.pl („Strona Internetowa”) oraz ze sklepu internetowego www.sklep.sokolka.com.pl („Sklep Internetowy Sokółka”). Jeżeli korzystasz ze Strony Internetowej lub Sklepu Internetowego Sokółka, Polityka Prywatności skierowana jest właśnie do Ciebie.
    2. W Polityce Prywatności znajdziesz informacje w jaki sposób korzystamy z udostępnionych nam przez Ciebie danych osobowych, w jaki sposób je zabezpieczamy oraz jakie przysługują Ci prawa i obowiązki.
    3. Pamiętaj, że jeśli nie zaakceptujesz Polityki Prywatności, nie będziesz mógł korzystać ze Sklepu Internetowego, w tym nie będziesz miał możliwości składania zamówień.
    4. Polityka Prywatności jest częścią regulaminu Sklepu Internetowego Sokółka.
  2. Kto zbiera moje dane osobowe
    1. Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest Inwido Polska S.A. z siedzibą w Konstancinie-Jeziornie (ul. Warszawska 163, 05-520 Konstancin Jeziorna).
    2. Powołaliśmy w naszej firmie inspektora ochrony danych osobowych (dane kontaktowe poniżej), którego zadaniem jest dbanie o prawidłowe stosowanie przez Sokółkę zasad ochrony danych osobowych i prywatności.
    3. Jeżeli masz pytania dotyczące Polityki Prywatności lub ogólnie dotyczące ochrony danych osobowych, napisz do nas na adres iodo@sokolka.com.pl lub na nasz adres pocztowy: Inwido Polska S.A., ul. Warszawska 163, 05-520 Konstancin Jeziorna.
  3. W jaki sposób zbierane są moje dane osobowe?
    1. Jeżeli odwiedzisz nasz Sklep Internetowy Sokółka, w sposób automatyczny zbierane są dane informatyczne dotyczące Twojej wizyty, w szczególności:
      • adres IP,
      • rodzaj systemu operacyjnego,
      • rodzaj/typ przeglądarki.
      Sama wizyta na naszej Stronie Internetowej nie wymaga podania od Ciebie żadnych innych informacji, ani danych osobowych.
    2. Zbieranie pozostałych danych następuje dobrowolnie w inny sposób, np. za pomocą telefonu, faksu, poczty e-mail, poprzez formularz kontaktowy lub formularz zapisu na newsletter, wyłącznie wówczas, gdy chcesz nam takie dane przekazać np. w celu otrzymania oferty lub złożenia zamówienia. Za pomocą tych środków możesz przekazać nam swoje dane osobowe, takie jak:
      • imię i nazwisko,
      • adres e-mail,
      • nr telefonu,
      • adres dostawy,
      • dane niezbędne do realizacji płatności za zamówienie.
    3. Twoje dane osobowe zbierane są również w trakcie rejestracji Twojego konta w Sklepie Internetowym Sokółka lub przy zawieraniu transakcji zakupu, a także jeśli zdecydujesz się złożyć nam swoją kandydaturę do pracy.
    4. Podsumowując, Twoje dane osobowe możemy zbierać i później dalej przetwarzać w celach:
      • zawarcia i wykonania umowy sprzedaży naszych produktów (a w związku z tym także w celach księgowych);
      • ochrony przed ewentualnymi roszczeniami z tytułu umowy sprzedaży oraz w celu wykonywania 10-letniej gwarancji, której udzielamy na nasze produkty;
      • odpowiadania na Twoje zapytania przedkontraktowe (jeśli zadzwoniłeś lub napisałeś do nas z pytaniem o ofertę i/lub poprosiłeś o przygotowanie oferty do konkretnego lokalu mieszkalnego / domu);
      • marketingu własnych produktów (jeśli jesteś naszym Klientem, do przetwarzania Twoich danych na cele marketingowe możemy dokonywać w ramach tzw. prawnie uzasadnionego interesu, w pozostałych przypadkach nasza działalność marketingowa opiera się na Twojej zgodzie);
      • przesyłania newslettera – jeśli wyraziłeś na to zgodę;
      • rekrutacji - jeśli przesłałeś nam swoją kandydaturę.
  4. Jak wygląda zbieranie danych w celu realizacji zamówienia?
    1. Zanim złożysz zamówienie w Sklepie Internetowym Sokółka możesz utworzyć swoje konto w tym sklepie, co ułatwia składanie kolejnych zamówień.
    2. Rejestracja konta wymaga podania przez Ciebie swojego adresu e-mail, które będzie Twoim loginem oraz hasła zabezpieczającego Twoje konto.
    3. Twój login i hasło są poufne. Pamiętaj o ich zabezpieczeniu przed wykorzystaniem przez osoby przez Ciebie nieupoważnione.
    4. Jeżeli zdecydujesz się złożyć zamówienie w naszym Sklepie Internetowym, będziemy potrzebowali Twoich danych, takich jak: imię i nazwisko (lub nazwa firmy), adres e-mail, telefon kontaktowy, adres dostawy towaru, dane do realizacji płatności za zamówienie oraz numer identyfikacji podatkowej NIP (jeżeli jesteś przedsiębiorcą).
    5. Zbieramy Twoje dane w celu zawarcia z Tobą umowy sprzedaży, a także w celu jej wykonywania oraz w celu wykonywania umowy gwarancji oraz w celach księgowych.
    6. Bez podania danych, o których mowa w pkt. IV.2 i IV.4. nie jesteśmy w stanie zawrzeć z Tobą umowy.
  5. Jak zbierane są dane osobowe w sposób automatyczny? Co to są pliki cookies?
    1. Jak już wspominaliśmy, przy okazji Twoich odwiedzin naszego Sklepu Internetowego w sposób automatyczny zbieramy niektóre Twoje dane. Dane te są zbierane przez tzw. pliki cookies („Ciasteczka”).
    2. Ciasteczka to pliki wysyłane do Twojego komputera lub innego urządzenia, podczas przeglądania Strony Internetowej lub Sklepu Internetowego.
    3. Ciasteczka pozwalają nam na zapamiętanie i sprawdzanie Twoich preferencji. Dzięki temu możemy m.in.: poprawiać Twoje wyniki wyszukiwania, dbać o trafność wyświetlanych przez Ciebie towarów, a także zapamiętywać Twoje sesje jako zalogowanego Użytkownika.
    4. Ciasteczka nie dokonują żadnych modyfikacji czy zmian ustawień w urządzeniu lub oprogramowaniu, które zostało zainstalowane na Twoim urządzeniu.
    5. Pamiętaj, że masz prawo nie wyrazić zgody na wykorzystywanie przez nas Ciasteczek (możesz je blokować).
    6. Jeżeli chcesz blokować Ciasteczka, to rekomendujemy Ci wybranie odpowiednich ustawień w Twojej przeglądarce WWW. Więcej informacji na ten temat możesz znaleźć na stronie http://wszystkoociasteczkach.pl.
    7. Zazwyczaj Ciasteczka mogą zostać usunięte z przeglądarki poprzez opcję „usuń historię” i zaznaczenie cookies za pomocą pola check box albo poprzez zablokowanie w przeglądarce możliwości pobierania ciasteczek.
    8. Chcemy Cię poinformować, że korzystanie przez Ciebie ze Strony Internetowej oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie przez Nas ciasteczek. Stosowny komunikat na ten temat wyświetla się automatycznie zawsze przy pierwszej wizycie danego użytkownika na Stronie Internetowej i w Sklepie Internetowym Sokółka. Zablokowanie Ciasteczek lub ich usunięcie może spowodować utrudnienia w korzystaniu ze Sklepu Internetowego, a niektóre jego opcje mogą okazać się niedostępne (np. zapamiętywanie hasła do logowania się na Konto, automatyczne uzupełnienie pól formularza zamówienia).
    9. Dane zbierane automatycznie przy pomocy Ciasteczek będą przez Nas używane do analizy zachowań użytkowników w Sklepie Internetowym Sokółka, zbierania danych demograficznych o użytkownikach oraz do personalizacji zawartości Sklepu Internetowego Sokółka. Chcemy jak najlepiej dopasować nasze oferty do Twoich preferencji i potrzeb, dlatego personalizacja zawartości Sklepu Internetowego Sokółka oznacza, że produkty, które będziesz widział na Stronie Internetowej jako rekomendowane, będą przez Nas dobierane stosownie do tego, co oglądałeś wcześniej lub stosownie do produktów, które już wcześniej od Nas kupiłeś. Jeśli nie wyrażasz zgody na taką personalizację treści, zawsze możesz do nasz napisać pod adresem sklep@sokolka.com.pl i zgłosić stosowny sprzeciw.
  6. Do jakich celów wykorzystywane są dane osobowe nie pochodzące z Ciasteczek? Czy komuś są przekazywane?
    1. Dane osobowe, które nam przekażesz, są wykorzystywane do:
      • zawarcia oraz wykonania Umowy Sprzedaży oraz udzielanej przez Nas gwarancji,
      • realizacji Zamówienia i wysłania Towaru,
      • prowadzenia księgowości, którą nakazuje nam prawo;
      • podejmowania działań marketingowych,
      • przyjmowania Twoich ewentualnych zastrzeżeń i zapytań,
      • przyjmowania Twoich płatności i ich zabezpieczenia,
      • prowadzenia rekrutacji, jeśli na taki cel przekazałeś nam informacje o sobie.
    2. Jeżeli jest to niezbędne dla wykonania powyższych czynności, Twoje dane mogą być przekazane innym podmiotom. Takie przekazanie może odbyć się tylko za naszą zgodą, na podstawie zawartej umowy i tylko tym, którzy zapewniają, że Twoje dane będą odpowiednio chronione i przetwarzane zgodnie z prawem. Oznacza to, że Twoje dane osobowe są przekazywane:
      • firmie Inwido Production S.A. z siedzibą w Sokółce (produkcja zamówionych przez Ciebie towarów),
      • kurierom i montażystom,
      • bankom i innym instytucjom finansowym w związku z dokonywanymi przez Ciebie płatnościami
      • hostingodawcy, który utrzymuje naszą stronę www i pocztę elektroniczną,
      • naszemu dostawcy systemu do e-mail marketingu (Freshmail sp. z o.o. w Krakowie) oraz dwóm firmom, przy pomocy których pracuje nasza infolinia (CallPage sp. z o.o. w Krakowie oraz Master Telecom Jacek Tomaszewski i Marcin Prochera Sp.j. w Gdyni)
      • agencjom HR, jeśli to im zlecimy prowadzenie danego procesu rekrutacji oraz dostawcy aplikacji Workbuster (firma Workbuster A.B. z siedzibą w Sztokholmie).
    3. Jeśli jesteś mieszkańcem Unii Europejskiej, nie przekazujemy jednak żadnych Twoich danych osobowych poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
    4. Jeżeli wyrazisz zgodę na używanie przez nas Twoich danych osobowych w celu otrzymywania informacji handlowych (np. newslettera), Twoje dane będą zbierane i używanie w celach marketingowych, tj. do przesyłania Ci informacji o ofertach, promocjach itp.
    5. Jeżeli nie jesteś naszym Klientem i nie wyraziłeś zgody na przesyłanie ci informacji marketingowych e-mailem, SMSem lub telefonicznie, wówczas dane osobowe, które przekażesz nam (np. naszemu pracownikowi lub konsultantowi) bezpośrednio, np. poprzez infolinię, mogą być wykorzystywane przez nas wyłącznie w celu skontaktowania się z Tobą i udzielenia Ci niezbędnej pomocy.
    6. Jeśli jesteś naszym klientem, to w ramach tzw. prawnie usprawiedliwionego celu, możemy kontaktować się z Tobą w celu promocji własnych produktów. Jeśli jednak nie życzysz sobie kontaktu telefonicznego ani mailowego, wówczas możemy przesłać Ci jedynie materiały pisemne za pośrednictwem tradycyjnej poczty albo wyświetlać obrazki w Sklepie Internetowym Sokółka po zalogowaniu.
  7. Zastrzeżenia dot. przetwarzania danych
    1. Informujemy, że będziemy gromadzić adresy IP użytkowników odwiedzających Sklep Internetowy Sokółka, które mogą nam być pomocne przy diagnozowaniu problemów technicznych z serwerem lub tworzeniu analiz statystycznych (np. z jakiego regionu notujemy najwięcej odwiedzin).
    2. Uzyskane w powyższy sposób dane mogą być użyte do administrowania i udoskonalania Sklepu Internetowego Sokółka.
    3. Dane uzyskane w powyższy sposób mogą być przekazane przez nas do innych podmiotów, w celu opracowania statystyk dotyczących korzystania ze Sklepu Internetowego Sokółka. W takim przypadku nie zostaną przekazane jednak żadne dane, pozwalające na Twoją identyfikację.
  8. Czy mam dostęp do moich danych osobowych? Czy mogę odwołać wcześniej wyrażoną zgodę na otrzymywanie informacji handlowych?
    1. Pamiętaj, że w każdej chwili przysługuje Ci dostęp do Twoich danych osobowych. Możesz bezpłatnie otrzymać od nas kopię posiadanych przez Nas Twoich danych osobowych.
    2. Możesz od nas także zawsze uzyskać informacje nt.:
      • celu przetwarzania Twoich danych,
      • jakiego rodzaju dane przetwarzamy,
      • komu przekazujemy Twoje dane,
      • jak długo planujemy przechowywać Twoje dane,
    3. Przysługuje Ci prawo do:
      • sprostowania Twoich danych,
      • usunięcia lub ograniczenia Twoich danych, jeżeli nie są już nam potrzebne do celów, na które nam je podałeś (do realizacji zamówienia i związanych z tym celów księgowych i archiwalnych) albo jeżeli cofnąłeś nam zgodę na ich przetwarzanie.
    4. Możesz w każdej chwili odwołać swoją zgodę na otrzymywanie poprzez e-mail informacji handlowych i/lub zgodę na marketingowy kontakt telefoniczny. Możesz odwołać zgodę telefonicznie, przez kontakt z naszą infolinią: 800 122 822, a jeśli dzwonisz z telefonu Komórkowego:. +48 (85) 733 64 40.Odwołanie zgody jest też możliwe poprzez wiadomość mailową na adres: iodo@sokolka.com.pl. W stopce każdej wiadomości, jaką wysyłamy w charakterze naszego newslettera, znajduje się także link dezaktywujący, za pomocą którego możesz wypisać się z listy mailingowej. Zgodę na newsletter możesz też cofnąć poprzez odznaczenie odpowiedniej opcji w ustawieniach twojego Konta w Sklepie Internetowym Sokółka.
    5. Możesz też wnieść całkowity sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych na cele marketingowe.
    6. Od chwili zaakceptowania przez Ciebie zamówienia, dane użyte w celu jego złożenia nie mogą być zmienione.
    7. Nie możemy zmienić także danych zbieranych automatycznie.
    8. Możesz dokonać zmian w zakresie Twoich danych osobowych po zarejestrowaniu się, a następnie po zalogowaniu do Konta w Sklepu Internetowym, w ustawieniach Twojego konta.
    9. Możemy odmówić usunięcia Twoich danych, jeżeli są one niezbędne w celu realizacji naszych roszczeń albo obrony przed takimi roszczeniami, lub jeżeli wymagają tego przepisy prawa.
  9. Czy moje dane osobowe są zabezpieczane?
    1. Twoje dane są przez nas zabezpieczane, poprzez stosowanie środków organizacyjnych i technicznych, koniecznych i odpowiednich dla zapobiegnięcia ryzyku naruszenia Twoich praw lub wolności.
    2. W szczególności zabezpieczamy Twoje dane osobowe przed udostępnieniem ich osobom nieupoważnionym, a także przed uszkodzeniem lub utratą.
    3. Sklep Internetowy Sokółka jest zabezpieczony hasłami, a dostęp do niego mają tylko uprawnione osoby.
    4. Dodatkowo przepływ informacji między Tobą a Sklepem Internetowym Sokółka jest zaszyfrowany.
    5. Bezpieczeństwo przesyłu danych jest zapewnione dzięki stosowaniu protokołu transmisji SSL (Secure Socket Layer v3). SSL polega na kodowaniu danych przed ich wysłaniem z Twojej przeglądarki i dekodowaniu po bezpiecznym dotarciu na serwer obsługujący Sklep Internetowy Sokółka.
    6. Pamiętaj, że we własnym zakresie jesteś zobowiązany do odpowiedniego zabezpieczenia Twojego hasła logowania do Konta w Sklepie Internetowym Sokółka przed ujawnieniem osobom trzecim.
  10. Czy odpowiedzialność za ochronę danych osobowych jest w jakiś przypadkach ograniczona?
    1. Pamiętaj, że nie ponosimy odpowiedzialności i ryzyka związanego z ujawnieniem przez Ciebie osobom trzecim Twojego loginu lub hasła do Konta w Sklepie Internetowym Sokółka (także w przypadku ich nieprawidłowego zabezpieczenia) lub z umożliwieniem korzystania z Twojego Konta w inny sposób.
    2. Jeżeli zauważysz, że z Twojego konta w Sklepie Internetowym Sokółka korzystała osoba nieuprawniona, lub zauważysz jakiekolwiek inne naruszenie zasad bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu Internetowego Sokółka, powiadom nas poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres sklep@sokolka.com.pl lub przez telefon: +48 691 990 182.
    3. Ten dokument (Polityka Prywatności) nie dotyczy usług lub produktów podmiotów innych niż Sokółka, a które zostały zamieszczone w Sklepie Internetowym Sokółka na zasadach wzajemności lub niesłużących osiągnięciu celu handlowego. Jeśli korzystasz z narzędzia rekrutacyjnego umieszczonego na naszej stronie www, tj. aplikacji Workbuster, zachęcamy do przeczytania ich polityki prywatności, dostępnej [tutaj]
  11. Postanowienia końcowe.
    1. Zasady określone w Polityce Prywatności podlegają prawu polskiemu.
    2. Możesz zawsze wnieść skargę na nasze postępowanie z Twoimi danymi osobowymi. Skargę składa się do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
    3. Pamiętaj, że możemy dokonać jednostronnej zmiany Polityki Prywatności, jeżeli zajdzie konieczność dostosowania jej do naszej aktualnej oferty i warunków, na przykład gdy:
      • zmodyfikujemy ofertę Sklepu Internetowego Sokółka,
      • zmienią się przepisy dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną,
      • wystąpi przypadek siły wyższej.
    4. Jeżeli dojdzie do zmiany Polityki Prywatności, powiadomimy Cię o tym poprzez wiadomość e-mail, na podany przez Ciebie adres poczty elektronicznej.
    5. Nowa Polityka Prywatności będzie dla Ciebie wiążąca, jeżeli nie dokonasz jej wypowiedzenia w terminie 30 (trzydziestu) dni od dnia powiadomienia o jej zmianie.
    6. Jeżeli zawarłeś umowę sprzedaży jeszcze przed zmianą Polityki Prywatności, obowiązująca dla Ciebie będzie jej wersja przed zmianami.
    7. Niniejsza Polityka Prywatności wchodzi w życie z dniem 25.05.2018.